Redo att komma ut till den digitala världen?
En hemsida är det ultimata verktyget för att ni ska kunna visa upp ert företag och skapa ett professionellt och seriöst intryck. Trovärdighet är en av byggstenarna i ett företag och därför är det viktigt att er hemsida visar på hur trovärdiga ni faktiskt är. För många kunder är hemsidan det första intrycket man får av ett företag, därför är det viktigt att ta vara på den möjligheten.
För att ni som företag ska kunna nå ut till era kunder och erbjuda era tjänster på smidigast sätt är en hemsida det bästa verktyget. På hemsidan har kunderna möjlighet att få information om er som företag, vad ni erbjuder och ta kontakt med er. På så sätt lämnar ni också utrymme för nya affärsmöjligheter att äga rum. Er hemsida kommer aldrig att sova, vilket betyder att den marknadsför er utan att ni behöver lyfta ett finger.
En del är inte bekanta med vad en landningssida/profileringssida är och därför tänkte vi klara upp detta.
Det finns två olika typer av landningssidor/Profileringssidor.
1. Landningssida/Profileringssida som man optimerar för att kunna rankas så högt upp så möjligt på sökmotorerna.
2. Landningssida/Profileringssida som besökare kommer till när de klickar på en annons. Till exempel Facebook, Instagram och Youtube.
Landningssida/Profileringssida är en typ av hemsida. Den består av endast en sida med ett enda budskap. Det kan vara exempelvis en ny produkt, en tjänst, kampanj etc.
Sökmotorsoptimering, även kallad SEO, Search Engine Optimization, grundar sig i att optimera en hemsida så att den då får den maximala synligheten. Alla företag i olika branscher har olika behov och visioner, därför lägger vi stor vikt vid att anpassa lösningar så att de passar just ditt företag.
Vi hjälper alla företag, stora som små, att sikta mot toppen av sökresultaten.
Lokal sökmotorsoptimering är när ett företag bara vill synas lokalt, till skillnad från när målet är att synas nationellt. Skillnaden mellan de två är att det ofta är högre konkurrens på den nationella nivån, vilket gör det lättare för lokala företag att synas lokalt.
Marknadsföring på sociala medier är användningen av sociala medieplattformar för att ansluta till din publik för att bygga ditt varumärke, öka försäljningen och driva webbplatstrafik. Detta innebär att publicera bra innehåll på dina sociala medieprofiler, lyssna på och engagera dina följare, analysera dina resultat och köra annonser i sociala medier.
De största sociala medieplattformarna (för tillfället) är Facebook, Instagram, TikTok, Twitter, LinkedIn, Pinterest, YouTube och Snapchat.
Google Ads är det sättet Google visar annonser i sitt nätverk, de som ofta visa högst upp eller längst på Google-sidan. Det är världens största annonseringsverktyg. Dessa annonserna skiljer sig från det ordinära sökresultatet på så sätt att man betalar för att synas, men man betalar först när en besökare klickar på din annons, vilket är en typ av Pay Per Clip-marknadsföring (PPC).